Shells

image

Ritade upp ett riktigt skal till blinkreflexerna i julas 🙂
Jag känner mig rätt kluven för dem, de passar ju och är rätt smidiga. Men kanske inte så snygga och de släpper nog igenom lite väl lite ljus.. Fast det är svårt att göra dem tunnare om de ändå ska gå att skriva ut. Hade jag haft en bättre skrivare så 😉 kanske finns det nån genomskinlig plast jag kan testa i framtiden, det vore ju bäst.

image

Moddade min programmerare lite och la till två leds, en för att visa att den har spänning och en som blinkar vid programmering. Gillar att lägga till sånt, speciellt den som blinkar då jag använde en transistor till det. Då får man tänka och räkna lite och känna sig duktig, rockar lite retro 😛 även om transistorn är högaktuell idag som igår så är det allt mer sällan som man använder den för sig, allt sitter ju i ickretsar idag!

image

Gjorde även dessa nyckelringar!

image

De är gjorda i 3mm alu, och som vanligt gick det som en dans 😉 på de fem första iallafall, sen satt plåten nog lite ojämt då första passet på den sjätte blev för djupt och bitsen rök. Sen drog jag nog inte åt den ordentligt när jag bytte, den tog som grundare för varje pass. Så ni kan ju gissa hur det gick till sist 😉

image

En jäkla massa flis vart det iaf! Och snygga tycker jag. Gjorde sju st, Anna, Lena, Viktor, Tore, Angela, Cecilia och Petter. De måste ju blitt rätt bra då Angela genast ville ha en då hon såg de första! Peace!

Kommentera

