Mount

Oj! Ser att jag visst glömt lägga upp några bilder på brädan!

image

Jag har såklart monterat på motorn och testat den nu!

image

En lite dum detalj var att jag använt gänglåsning på kugget som sitter på motorn, så det sitter där det sitter kan man säga. Så för att få dit motorn fick jag börja med att såga i mitt fäste :/

Just då orkade jag inte skriva om det dock, när jag sen glad i hågen skulle testa den så ! Fungerade inte motordrivaren! :(!! Jag vet fortfarande inte riktigt varför. Men just då så blev jag så less, den funkade ju sist jag körde… Så jag suckade och kollade upp retur-proceduren  och väntade på att få skriva ut pappren till det. Gissade på att den råkat bli för varm eller blöt, båda två har ju hänt. Surt.

Tänkte dock att jag skulle testa koppla den mot datorn innan jag skickade iväg den för gott, så jag gjorde det i helgen. Och sen startade den!? Känns rätt udda då den bara legat i lådan.

Det var inte bara därför jag kände mig lite nedslagen dock, drivhjulet har spruckit. Verkar som att de lever ett hårt liv, det blir väl fjärde hjulet som gått åt nu. Tänker att det kanske går att fylla dem med epoxy så de blir mer solida men, ska jag då göra det på två hjul då kanske och använda ett som är helt som nytt drivhjul och det trasiga på andra sidan? Bara jag inte råkar limma ihop hela hjulet bara 🙂
Men tyvärr så blir det nog att inhandla nya hjul till sist ändå, och några dyr-öres som förhoppningsvis håller bättre.

Kommentera

