Kaos

image

Nu är det riktigt stök på gång! Har fått tillbaka mina delar från Tomas och nu har de alla en fräck orange pulverlack! Så det finns ingen anledning att vänta längre, nu blir det ombyggnation i full skala.

image

De nya delarna är så snygga och de passar så bra!! Riktigt nöjd och glad att jag frågade om jag kunde få dem målade och de två veckor som jag fick vänta var lätt värt det.. Man har ju annat att göra med. 😉 hade ju lite elektronik att fixa med, ska skriva om det snart.

image

Nu med ombyggnationen blir det ändringar på det mesta. Redan har det börjat samlas en hög med skruvar och pryttlar som jag inte kommer behöva, den nya designen känns mycket bättre då den hittils iaf verkar kräva mycket färre delar och nog går fortare att bygga ihop. Har försökt tänka på saker som hur man ska skruva ihop delarna och att man kommer åt skruvarna, vilket nog blir skönt på nästa steg.. Nu har jag bara börjat.
Har plockat ner mycket och börjat ta lös delarna från bottenskivan, sen ska de skruvas isär och allt städas innan den nya ramen ska få ta plats på bordet. Det blir en del göra!

image

Har även gängat om sidoprofilerna. Då de nya profilerna är tjockare och stadigare vill jag att de ska sitta bättre, så bytte från 10 till 15 mm skruv. Vilket tydligen innebar att jag fick gänga lite till då jag var lite snål då! Men det var även första gången jag använde en gängtapp så tycker man får va nöjd ändå. Känns riktigt länge sen nu och det börjar kännas som en rätt normal sak att gänga hål, lite lustigt hur ofta man kan få användning för det. Det blir väl ett tankesätt antar jag.
Fick även göra andra sidan på profilen då den var oanvänd, nu blir det plåtar på bägge sidorna(estetiska symmetri!).

Mysigt!

Kommentera

