Oops

image

Kunde inte motstå att knata ner tidigare till Komtek igår och fräste ut några av mina delar.. Tog det väldigt lugnt dock och gjorde bara två sidor och baksidan, så att jag skulle hinna städa undan och äta i lugn och ro innan kvällskursen startade.. Men frestande att köra sista biten med!!

image

De passade som en dröm, bara la dem på plats och skruvarna gled i utan minsta motstånd. Passar bättre än en köpt produkt 😀
Sen var en av handledarna sjuk idag så var där ikväll med och gjorde några små delar till

image

De avlånga är några fästen till Tomas skrivare, och de andra är lagerhållare enligt min nya design på fräsen. Körde ett varv först och kollade om de passade, sen ett till med 0.1 mm extra bredd på spåret och då passade lagren perfekt sen. Blev riktigt fint, tur man har som har tillgång till sånna maskiner.

image

Gjorde även en mod på skrivaren i söndags, där jag lödde in en grövre jord och matning till värmebädden under skrivytan. När jag satte in konstlasten mätte jag upp ordenterligt och fann ett spänningsfall på ca 0.3 v både på matningen och jorden, vilket i sin tur gjorde att temperaturmätningen blev felaktig när värmebädden slog på.

image

När jag sen provkörde den efteråt hängde sig en axel och utskriften blev skev, det verkar som att en drivare överhettade nu då den fick lite mer juice. Den måste varit på gränsen tidigare, men satte dit en kylfläns från en extra drivare jag har och nu verkar det fungera bra igen! 🙂

Kommentera

