Synergi

Suttit och ritat vidare på fräsen idag, i väntan på att jag kan fräsa ut de nya delarna ritade jag vidare på lådan till elektroniken.. Utkast med de senaste ändringar jag gjort på ramen:

Capture

Och hur lådan är tänkt att se ut: (Den blir ju inte lila, men det ser så tråkigt ut med grått..)

Capture

Funderade lite på hur jag skulle kunna foga ihop sidorna till en låda som, plåtarna från fräsen blir ju bara raka, ska man böja dem kanske de inte passar så bra som jag vill och så vidare. Va inne på om jag skulle göra ett skruvblock av trä och sätta i hörnen.. Sen kom jag på att jag kan ju bara rita ett och skriva ut, haha! image Klart, åtta st. Tanken var att hålen skulle vara lagom stora att jag skulle kunna gänga in en vanlig m5 bult rakt av. Visade sig dock att plasten var för hård för det, fick inte in skruven alls så tog fram gängtappen och provade med den: image Visade sig bli jättebra gängor! Starka verkar de med, över förväntan. image Nu sitter hörnen där och väntar på resten av delarna, funderar på om jag ens hinner fräsa ut allt på en dag eller om jag måste ta det i omgångar.. image Fronten med alla detaljer!

Kommentera

