Spindle switch

Gått och funderat på en brytare för fräsmotorn ett tag, mycket för att ska man byta fräs är det ju skönt att kunna bryta från den digitala styrningen av motorn. Sen kanske man nån gång vill ändra det man valt då man startade, om det går mindre bra tex.

image

Nåja, inhandlade en knapp, och sen som vanligt kom jag på att jag behövde något att sätta den på, som sen skulle fräsas, och graveras.. Här är ena delen i plexi.

image

Nästa del efter fräsning och betsning.
Sen vart det en massa koppling.. Och jag kom på att jag glömt designa in vridreglaget för den manuella hastigheten! Dumt nog tänkte jag låta den sitta kvar på ramen med sitt buntband, skitsmidigt och snyggt.
Nåja, klämde in den med manuellt med nöd och näppe, men blir aldrig samma som om man designar in det från början.

image

Såhär vart det iallafall! Funkar verkar det göra med, lite oväntat att det inte glappar nånstans eller så.

image

Sen vill man ju alltid ha lite extra flair så det går att välja mellan röd, grön eller blå. 😉

Kommentera

