Tinkerer

image

image

Gjort en liten uppgradering, kom på att jag hade en extra monteringsplatta för hjulen. Så genom att sätta längre bultar genom hjulen får de nu stöd på bägge sidor och det blev betydligt stadigare tror jag. Fick plocka isär zaxeln och drog och hade mig för att få bättre koll på styvheten.. Som sagt jag är rätt nöjd att det blev bättre, men nu vet jag ju att jag skulle behöva göra så på alla!
Nå.. Funderar på att prova lite aluminium snart, och då blir det bla en ny platta som ska sitta mellan z och y axeln. Istället för två hopskruvade 3mm plattor blir det då 5mm, och med plats för flera hjyl, så det borde göra stor skillnad det med.

Kommentera

