Workspace

image

Typisk vy av hur det ser ut när jag gör nått. Notera alla kablar som dräller runt på ett mycket säkert sätt.

image

Har monterat elektroniken och satt dit en fläkt, mycket nöjd med den. Förut kunde man känna värmen stråla från de små kylflänsarna och de var precis för varma att man inte kunde ta i dem. Trots det funkade det rätt bra, och kretsarna är skyddade mot överhettning MEN. Blir de överhettade stänger de av sig, så kör man fräsen då blir det man jobbar på förstört, inte så kul. Men nu känner jag mig rätt trygg med att det kommer fungera tills vidare. Egentligen borde jag sätta kylflänsar på 3Dskrivaren också då jag haft lite problem med den förut, inga problem nu dock så vi får se när det blir, köpte passande flänsar för säkert ett år sen men det har inte blitt av!

Och här ska ni få se egentligen anledningen till att jag byggde denna fräs! 😀 Det är en liten teaser med tre bilder så ni får försöka gissa vad det blir..

imageHär syns för övrigt plastbiten jag fräste ur en bit till fläkten med!

image

 

image

image

 

Inte så illa va? Ritad i Rhino och sen fräst, tror jag nådde mitt mål om att få en tyst(nåja, behaglig ljudnivå) då Angela låg och sov då jag fräste benen två dörrar bort.

När det var klart så slipade jag kanterna lite, och sen var det bara att trycka ihop delarna och sen vart det en pall. Bara sådär liksom. Men det var ju egentligen bara den skivan jag hade, skulle behöva fara och köpa mer typ snart. Som vanligt!

Kommentera

