Fortsatt bygge

image

Bygger vidare, tanken är att använda byggbeslag som dessa för att fästa de två profilerna på sidan. Får se hur det funkar sen, många beslut att ta om konstruktionen och ja, inte vet jag vad som är bäst.. tex så är det nog vanligare att ha en aluminiumram som botten, men det kostar ju så jag hoppas att det ska funka bra med denna skiva med. Inte fäst några beslag i skivan än men köpte skruv till det idag.

image

Såhär ser det ut nu. Det drar ihop sig alltså, satte i en av gängstavarna idag och provade den men vad tungt det gick, så köpte även fett när jag va på stan och hade på det vilket verkade hjälpa lite. Det är mest bara att hoppas att det funkar bra sen. Det som är kvar är att fästa allt i skivan, alla motorer och sen är det tänkt någon sorts förstärkning på balken tvärs över, vet inte riktigt hur det ska se ut dock. Och jag skulle behöva kapa några profiler, men då det är aluminium och jag inte har några passande verktyg så får vi se hur det ska gå till.

Kommentera

