Storfräsarn

image

Jobbat lite på mitt stora fräsprojekt nu, mycket eftersom jag nu kan fräsa aluminium på Komtek så ger det möjlighet till nya lösningar och utan att det egentligen kostar mig nått.

image

Här ser ni ett motorfäste jag gjorde igår, 10 mm alu så det är rätt stadigt!

Lite skakigt då man måste spruta på kylvätska hela tiden men det funkar! Lärt mig en hel del om metallfräsning nu, det är inte helt lätt. Två bits bara small av igår innan jag kom på (tror jag) att kanten där jag sågat till biten vart så varm att den härdade, och då gick den inte att fräsa 😦 sen gick det dock bättre, men man får vara försiktig!

image

Har även äntligen skaffat mig ett skruvstäd, nu kan man säga att det är en riktig verkstad. Satte fast det i bordet och satte sen i en av aluprofilerna, och borrade gängor i kortsidan. Funkade rätt bra, och nu kan jag montera motorerna som de ska sitta, även om jag ändå saknar några delar. Har tyvärr inte riktigt pengar att lägga på det nu dock.

Kommentera

