Big brass

image

Kört fräsen i metall idag! Mycket nervöst, men det gick ju som en dans. Känns lite skumt faktiskt, man tänker ju att trä är ju mjukt i förhållande till mässing(bilden) och även betydligt mjukare än aluminium, men det märktes synnerligen inte på fräsen som körde på som om inget hänt. Efter detta pass körde jag även ett roder till en radiostyrd båt i aluminium, då kände jag mig mer styv i korken så körde nästan dubbelt så snabbt, utan problem.. tog inga bilder på det dock, var lite disträ.

Nu när jag tänker på det så, skulle ju behöva några delar till min egen fräs i alu och nu verkar det fritt fram att köra typ vad som helst, så kanske man ska ta och fixa några delar?

Sen kom även en gammal lärare till mig från parkskolan förbi och ville prata om några större jobb som han ville köra, och hur han skulle få igång maskinerna på skolan åt eleverna. Så det verkar som om jag kommer få jobb där med?

Kommentera

